۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱

امام جمعه محلات:

عضویت رسمی و دائمی ایران در بریکس دستاورد دولت شهید رئیسی بود

عضویت رسمی و دائمی ایران در بریکس دستاورد دولت شهید رئیسی بود

محلات- امام جمعه محلات گفت: عضویت رسمی و دائمی ایران در بریکس دستاورد دولت شهید رئیسی بود که دولت چهاردهم آن را پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی به لایحه کاپیتولاسیون در مجلس گذشته، اظهار کرد: پذیرش این لایحه تحقیر ملت ایران و ذلت‌پذیری در برابر استکبار جهانی و آمریکا بود که امام به آن اعتراض شدید داشت.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان با سخنرانی امام در اعتراض به این لایحه، ادامه داد: اعتراض امام منجر به تبعید امام و منشأ آغاز مبارزه ملت ایران بود و باید اذعان کرد که اعتراض امام مبتنی بر اوامر الهی و دستورات قرآن بود چرا که خداوند هیچ راهی برای سلطه کفار بر مسلمانان نگذاشته است.

وی افزود: رژیم گذشته به دنبال وام ۲۰۰ میلیون دلاری با سود بالا از آمریکا بود و آمریکا شرط پرداخت وام را پذیرش این لایحه عنوان کرد که ین اقدام علاوه بر ذلت و تحقیر ملت، موجب وابستگی شدید اقتصادی کشور می‌شد.

امام جمعه محلات با گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز، تصریح کرد: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کرده، ایثار و رشادت‌های بسیاری داشته‌اند و شهدای بسیاری از جمله شهید فهمیده را تقدیم نظام کرده‌اند که این رشادت‌ها باید برای دانش‌آموزان و جوانان بیان شود.

وی با اشاره به نقاط مشترک پیام‌های مقام معظم رهبری درباره شهدای جبهه مقاومت، گفت: در این پیام‌ها از قهرمانان جهاد و مجاهدانی که در این راه تا پای جان ایستادن، تمجید کردند که این تمجید، ریشه قرآنی داشته و منطبق بر واقعیت است چراکه این مجاهدان در صحنه‌های جنگ عرصه را خالی نکرده و به شهادت رسیدند.

ربانی با اشاره به تاکید رهبری بر زنده و روینده بودن حزب‌الله، اظهار کرد: این حیات و حرکت نورانی استمرار داشته و وابسته به شخص نبوده و بازگشت به عقب در آن وجود ندارد و بر ما واجب است که در حمایت از جهاد در راه خدا هر آنچه که در توان داریم انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سران گروه بریکس و سخنرانی ایشان، ادامه داد: عضویت رسمی و دائمی ایران در بریکس، دستاورد شهید رئیسی بود که اقدامی درست و جهت‌گیری مناسبی بود که در دولت گذشته محقق شد و در این دولت ادامه پیگیری می‌شود و امیدواریم جهت‌گیری رئیس جمهور در این اجلاس مؤثر باشد.

ربانی افزود: این گروه به دنبال پایان یک‌جانبه گرایی آمریکا بوده و موجب ایجاد چندجانبه‌گرایی در موضوعات مختلف به ویژه اقتصادی است که موجب کاهش سلطه آمریکا و دلار در جهان می‌شود. اقدامات اقتصادی این گروه موجب کاهش اثر تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

کد خبر 6268080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha